Kuljettajan ammattipätevyys

Tule meille – Joustavaa ja rentoa ajo-opetusta ammattipätevyyttä ajaessa!

Henkilöliikenteen ja tavaraliikenteen kuljettajilta vaaditaan ajoneuvon luokkaa vastaavan ajo-oikeuden lisäksi voimassa oleva ammattipätevyys.

Ammattipätevyyden tarkoituksena on lisätä kuljettajien ammatillisia valmiuksia ja siten parantaa liikenteen ja kuljetusten turvallisuutta sekä kuljettajien edellytyksiä tehtäviensä hoitamiseen.

Kurssit ammattipätevyyttä varten voit suorittaa joustavasti tt-kuljettajakoulutuksen kautta! Voit valita kurssit oman tavoitteen ja aikataulun mukaan, joko netti tai sopia tarpeeseesi sopivan livekoulutuksen.

Kuljettajan ammattipätevyyttä ylläpidetään suorittamalla mm. muuttuvaa lainsäädäntöä käsitteleviä ja taloudellista ajoa sekä turvallisuutta kehittäviä jatkokoulutuksia.

Ammattipätevyys on voimassa 5 vuotta perustason ammattipätevyyden saavuttamisesta. Ammattipätevyyden voimassaoloa voi jatkaa 5 vuodeksi kerrallaan jatkokoulutuksella, kuitenkin enintään ajaksi, jonka ajo-oikeus on voimassa.